joi, 6 ianuarie 2011

Primarul din Cotnari reclama ca a fost santajat de BZI

Vasile Cretu, primarul comunei Cotnari va depune plangere la Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi impotriva Buna Ziua Iasi si a viceprimarului din Cotnari, Paul Besleaga. Acuzatiile sunt santaj si amenintare. Subiectul a fost abordat ieri, in cadrul Emisiunii Martor Incomod.
Primarul Vasile Cretu a declarat in direct la Tele M ca directorul executiv al Buna Ziua Iasi, Rares Neamtu, impreuna cu un angajat al firmei Quantum SRL au incercat sa-i forteze mana pentru a-i favoriza la o licitatie. Rares Neamtu a negat acuzatiile.
Dialog Vasile Cretu - moderator
"P: Buna Ziua Iasi, sunt suparati domnii de acolo pentru ca la un moment dat au dorit ca licitatia, investitia obtinuta de comuna Cotnari pe masura 322 sa fie adjudecata de o anumita firma si pentru ca Primaria nu a publicat acel caiet de sarcini la care se asteptau dumnealor in SEAP au inceput imediat atacurile.
M: Inteleg eu bine, cei de la Buna Ziua Iasi v-au cerut sa trucati o licitatie publica? P: Cei de la Buna Ziua Iasi mi-au cerut ca o licitatie sa fie sprijinita o anumita firma".
Primarul comunei Cotnari, Vasile Cretu, a declarat in direct la Tele M ca santajul a fost facut de Rares Neamtu, director executiv Buna Ziua Iasi si de un angajat al firmei Quantum.
"M: Atunci, in faza aceea de tatonare, la vizita aceea facuta in urma cu un an si jumatate, ce va amintiti? Atunci, din cate se pare, au fost Rares Neamtu si domnul Aleandru Cretu de la firma Quantum. Spuneti-mi, v-au promis ceva atunci in schimbul acelei facilitati care urma sa le-o acordati? P: Au solicitat sa ia lucrarea ca va decurge totul normal, nu a fost decat o discutie pur si simplu.
M: V-au spus doar ca "Suntem meseriasi si meritam sa facem noi lucrarea?
P: Va dati seama, cam care sunt promisiunile in astfel de situatii. M: Cine era cel care conducea discutia? Reprezentantul firmei sau reprezentantul Buna Ziua Iasi?
P: Reprezentantul firmei mai mult. Cu reprezentantul firmei si cu cel de la Buna Ziua Iasi m-am vazut in prima faza doar cateva minute, 2-3 minute, dupa care cu reprezentantul firmei m-am mai vazut de vreo doua ori in Iasi, si el spunea ca daca va face lucrarea ambele parti vor iesi bine. M: Si domnul de la Buna Ziua Iasi era ca un bodyguard, sau avea rolul de garantie, care era rolul sau in acea discutie?
P: S-a mers pe ideea ca n-o sa scrie de rau despre acea lucrare. Nu va scrie de rau si va sustine intr-un fel sau altul. Va face, sa spunem, o imagine buna, primarului si comunei. M: Asta va spunea domnul Rares Neamtu pe care il vedeti aici?
P: In proportie sa spunem de 70% cred ca este dumnealui.
M: Eu v-am aratat mai multe fotografii ale angajatilor de la Buna Ziua Iasi si dumneavoastra ati spus ca cel mai probabil este asta.
P: Asta, da."
Rares Neamtu neaga acuzatiile care i se aduc.
"Habar n-am cine-i primarul asta de Cotnari. Nici nu l-am vazut, nici nu stiu daca a spus undeva, sau cui a spus sau ce-a transmis. Doi: eu n-am fost la Cotnari - cred ca am vreo 3-4 ani - si in nici un caz n-am fost la primarie. Habar n-am unde este sediul Primariei. Trei: daca el vrea sa se duca la DNA, poate sa se duca si la mama DNA-ului. Abia astept, si-asa e criza asta, mi-ar prinde bine niste bani sa-i iau nenorocitului asta care face afirmatii din astea despre mine. In ziua de azi toti nenorocitii care au furat tara asta, cum apare ceva despre ei in ziar, spun "Santaju-santaju!" Iar daca el a spus asa ceva, sa-si asume. Abia astept sa se planga la DNA. Sa vina el sa aduca probe ca am fost eu acolo. Iar firme, sau astea... eu nu ma ocup cu constructii. Eu ma ocup cu ziare. Daca spune ca m-am dus sa-i propun ceva legat de-un ziar, poate... sa vedem ce spune. Dar de constructii, habar n-am", a declarat Rares Neamtu, director executiv Buna Ziua Iasi.
Directia Anticoruptie isi neaga competenta Primarul din Cotnari sustine ca a mers si la DNA sa anunte ca a fost santajat si amenintat, dar a fost trimis la Parchet.
"M: Atunci cand ati fost la DNA cum s-au purtat domnii de acolo, v-au consemnat vreo declaratie, sau v-au spus pur si simplu, cu aceasta problema mergeti in partea cealalta?
P: Asa a fost, problema respectiva tine de Parchetul de pe langa Tribunalul Judetean Iasi.
M: Deci v-au expediat scurt.
P: Da."
Purtatorul de cuvant al DNA Iasi, procurorul Luminita Merisescu a recunoscut ca a discutat cu primarul Vasile Cretu.
"Primarul din Cotnari mi-a relatat aceste aspecte cum ca ar fi santajat de ziaristi. L-am indemnat sa se adreseze Parchetului de pe langa Judecatoria Harlau, iar dumnealui a refuzat, spunand ca viceprimarul sau este ruda cu procurorul-sef de acolo. Prin urmare nu ar putea oferi o solutie corecta in aceasta plangere. L-am indrumat atunci spre Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi, intrucat nu era de competenta noastra sa cercetam aceste aspecte. DNA nu are competenta sa cerceteze ziaristii, ci doar functionarii publici de un anumit rang", a declarat Luminita Merisescu, purtatorul de cuvant al DNA Iasi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu