marți, 7 decembrie 2010

Şantaj mediatic la CFR

„Moartea vine pe şine”, „Un jaf şi mai mare”, „Haos la calea ferată”, „Continuă hoţia la CFR Infrastructură” sunt doar câteva dintre titlurile care vesteau apocalipsa la CFR, pe prima pagină a dubiosului ziar „Bună Ziua Iaşi”. Fiecare dintre titluri era însoţit de o fotografie a lui Cristian Ghibu, fostul director al CFR Infrastructură. Cu ce a greşit acesta de a atras critici atât de vehemente din partea ziarului condus de Ghiocel Asimionesei, singurul patron de presă din ţară cercetat pentru şantaj? A refuzat să ofere pe tavă parcarea din faţa Gării unei firme apropiate de fostul lăcătuş, ajuns după Revoluţie patron de ziar.
Nici actualul director CFR Infrastructură, Florin Flutur, nu a fost menajat la preluarea mandatului de atacuri murdare iniţiate de aceeaşi publicaţie dubioasă. Atacurile la adresa acestuia au încetat însă imediat ce a concesionat parcarea, pe o perioadă de doi ani, firmei SC Grafic Beta Invest SRL. Asociaţi la această firmă sunt Ioan Beşleagă şi Georgeta Climescu, o apropiată a familiei Asimionesei şi în acelaşi timp asociată la două dintre societăţile patronate de Ghiocel şi Violeta Asimionesei.
Supus la presiuni
Cristian Ghibu a explicat că miza cea mare era concesionarea parcării de 2.160 metri pătraţi, la un preţ care stârneşte râsul: 3,5 lei/mp/lună. „Prin interpuşi, cei de la BZI mi-au transmis că vor parcarea şi câteva spaţii comerciale ale CFR. Refuzând să truchez licitaţiile, cei de la BZI nu au obţinut ce doreau, iar eu m-am trezit bălăcărit de ziar în toate felurile”, spune Cristian Ghibu, fostul director CFR Infrastructură Iaşi. Nimic surprinzător, ţinând cont că miza este una serioasă: o parcare de 2.160 de metri pătraţi, cu peste 60 de locuri, pentru care Grafic Beta Invest va achita lunar CFR o chirie de 3,5 lei/mp, fără TVA. Practic, CFR abia dacă va scoate 90 milioane de lei pe lună, cu tot cu TVA, pentru o parcare în care firma controlată de Asimionesei n-a investit niciun leu. „În august anul trecut, după ce am modernizat parcarea, scoteam şi câte o sută de milioane de lei vechi pe lună. Taxatorii au început să fure şi aşa am decis că e mai bine să o dăm unui privat. Locatarii din zonă plăteau şi ei un abonament de trei milioane de lei pe lună, iar angajaţii CFR trebuiau să achite şi ei taxa de un leu pe oră”, declară Ghibu. Parcarea respectivă este plină zilnic, cu atât mai mult cu cât este şi singurul loc în care pot fi aşteptaţi călătorii care ajung în Gară şi, de altfel, şi singurul loc unde taximetriştii îşi pot aştepta clienţii.
Concurenţa s-a evaporat ca prin minune
Ceea ce este evident cu ochiul liber, pentru oricine, nu este evident şi pentru conducerea actuală a CFR Iaşi. Atât Sorin Flutur, directorul Regionalei, cât şi Sorin Trandafirescu, şeful diviziei patrimoniu, spun că gestionarea celor 2.160 de metri pătraţi nu era profitabilă şi nici nu văd cum ar putea fi, arătând că sunt mai mult decât mulţumiţi pentru că au găsit o firmă care să le achite constant o chirie. Nu contează, chiar dacă aceasta ar fi putut fi mult mai mare. Nici lipsa concurenţei nu le-a stârnit întrebări, deşi la licitaţia anterioară, organizată anul trecut, participaseră şi alte societăţi comerciale. După cum arată chiar reprezentanţii SNCFR, pentru parcarea mare s-au înscris societăţile comerciale Seven Serv SRL şi Oden Trade SRL. „Licitaţia în cauză a fost anulată, întrucât nu a fost respectat termenul de comunicare societăţilor respinse din cauza neîndeplinirii condiţiilor minime de participare la licitaţie”, se arată în răspunsul oficial transmis de departamentul de presă din cadrul SNCFR redacţiei noastre.
Contractul de închiriere a fost semnat la foc automat
Pe 28 mai 2009, doar Grafic Beta Invest, firmă care are ca obiect principal de activitate serviciile tipografice şi un capital social de 200 de lei s-a înscris la licitaţie. Iar contractul de închiriere a fost semnat la numai o zi după, deşi legea asigura un termen de maximum 15 zile de la data desemnării câştigătorului. Faptul că înţelegerea era deja parafată a fost omisă de către actualul director, Sorin Flutur, în momentul în care a discutat cu reporterii noştri. Acesta s-a mulţumit doar să precizeze care este termenul legal de atribuire a contractului, fără să spună că acesta fusese deja semnat. După cum se arată în răspunsul trimis de SNCFR, condiţiile impuse potenţialilor participanţi la licitaţia organizată pe 28 mai au fost mai mult decât lejere. Participanţii trebuiau să achite la casierie sau în contul CFR Iaşi taxa de participare în valoare de 120 lei, contravaloarea caietului de sarcini de 80 lei, garanţia de asigurare egală cu dublul chiriei lunare + TVA, calculată la tariful de pornire a licitaţiei şi contravaloarea chiriei, anticipat pe două luni, plus TVA, calculată la tariful de pornire al licitaţiei.
http://www.ziuadeiasi.com.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu