sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Asimionesei achitat pentru santaj

Magistratii Judecatoriei Cluj au dat un prim verdict in dosarul santajului de presa de la fosta "Ziua de Iasi", actuala "Buna Ziua Iasi".
Florin Ghiocel Asimionesei, patronul acestui cotidian si directorul Alin Tocan au fost achitati. Sentinta nu este definitiva, ea poate fi atacata la Curtea de Apel.Asimionesei spune ca justitia si-a facut treaba. De partea cealalta, partile vatamate din dosar spun ca sentinta ar fi fost "aranjata".

In anul 2005, la sesizarile unui grup de oameni de afaceri si politicieni locali, Directia Nationala Anticoruptie a deschis un dosar penal pentru santaj impotriva actionarului si conducerii fostului cotidian "Ziua de Iasi", actualul "Buna Ziua Iasi". Printre reclamanti, deputatul Relu Fenechiu, Traian Dobre - patronul Comat, Ion Budeanu - patronul Coseli, Constantin Comanescu - patronul grupului de firme Pieta. Timp de cinci ani, dosarul a fost pe rolul instantelor, dupa ce Tribunalul Cluj a dispus rejudecarea lui.Astazi, magistratii Judecatoriei Cluj au dat si o prima sentinta: Florin Ghiocel Asimionesei, patronul societatii care editeaza cotidianul "Buna Ziua Iasi", precum si directorul ziarului Alin Tocan, au fost achitati.

Florin Ghiocel Asimionesei - patron BZI:"- Tot timpul am spus ca justitita pina la urma isi va face datoria. 
- Sentinta de la Cluj este definitiva? sau poate fi atacata?
- Poate fi atacata. Probabil o sa faca recurs, dar esenta este deja spusa."  

Partile vatamate din dosar nu sunt deloc multumite de decizia magistratilor din Cluj si spun ca vor ataca sentinta.

Constantin Comanescu - patron Grupul de firme Pieta:"E primul termen. Deci mai avem si alte cai de atac. Deci la primul termen s-a judecat, urmeaza Curtea de Apel si probabil Curtea Suprema. Deci avem de munca. Decizia a fost incorecta din prima. Noi am reusit sa intorcem dosarul si am crezut ca o sa se intoarca la Iasi. Cu alte cuvinte spunem doar atat: treaba era intr-un fel aranjata acolo."

Ion Budeanu - patron Coseli:"Este o grava eroare. Este ceva nemaintalnit. Ceva ce se poate intalni foarte rar. Dupa atatea dovezi... eu nu-mi dau seama... unde si cand se va face dreptate in Romania."
Traian Dobre - patron Comat:"- Nu comentez in nici un fel. Eu nu pot comenta deciziile justitiei. Nu am ce sa comentez o decizie a justitiei. 
- Vi se pare corecta? 
- Nu am nicio parere. Ce este corect in societatea asta?"

Partile vatamate acuzau conducerea cotidianului ca a practicat santajul de presa pentru a obtine diferite sume de bani.
(16.07.2010)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu